jueves, 23 de mayo de 2013

Ponencias del Encuentro General Anual de ECNAIS en La Haya


ECNAIS es el Consejo Europeo de Asociaciones Nacionales de Escuelas Independientes al que está asociado Escuelas Católicas.

Recientemente celebró su encuentro anual en La Haya, Holanda. Dicho evento tenía como lema La escuela como reserva de esperanza y durante dos días hubo diversas conferencias que considero importante compartir contigo. Entre los puntos tratados hubo una defensa del sector privado-concertado, partiendo de la reflexión de que nuestras escuelas completan el sistema educativo público, nunca deberían competir con él. Cada opción tiene su espacio y su demanda social. Las ponencias se centraron en los campos de esperanza que ofrece la educación en un entorno de inseguridad e inquietud provocada por la crisis y los cambios de financiación.

Debajo de estas líneas encontrarás varios enlaces con las palabras de los ponentes. Además también encontrarás el número 51 de la revista de ECNAIS. En ella se recogen publicaciones y documentos con los siguientes títulos:
  • Personal docente para el Siglo 21. Uso de la evaluación para mejorar la enseñanza
  • Sinergias para un mejor aprendizaje. Una perspectiva internacional sobre la evaluación
  • La financiación de la educación en Europa
  • Perspectivas de Política Educativa
  • Cifras clave de directivos y docentes
Con el deseo de que encuentres esta información de tu interés, recibe un cordial saludo,



Ponencias del Encuentro General Anual de ECNAIS en La Haya

·         Simon Steen, presidente de ECNAIS, palabra de bienvenida
·         Anke Buiteveld, Ministerio de Educación
·         Ingrid van Engelshoven, Concejal de Educación de La Haya
·         Dr. Alan Flintham, investigador asociado de la Escuela Nacional de Liderazgo de la Escuela, Reino Unido, Escuelas como reserva de esperanza. Presentación
·         Dr. Geoff Newcombe, Consejo Escolar Independiente de Australia, Confianza
·         Prof. dr. Geert ten Dam, Presidente del Consejo de Educación de los Países Bajos, Nuestra libertad educativa
·         Dr. Maarten Knoester, Executive director Stichting Het Rijnlands Lyceum, ejemplo de libertad de enseñanza
·         Ercan Torun, Secretario General de Cosmicus Foundation.
·         Rodrigo Queiroz e Melo, Director de la asesoría jurídica AEEP, Portugal, Nuestra diversidad es nuestra riqueza

REVISTA DIGITAL DE ECNAIS Nº 51

Teachers for the 21st Century. Using Evaluation to Improve Teaching

This book discusses how teacher quality is defined and what standards are set and by whom; what systems are in place for teacher evaluation and how evaluations are conducted; and how teacher evaluation contributes to school improvement and teacher self-efficacy.

Synergies for Better Learning. An International Perspective on Evaluation and Assessment

This report provides an international comparative analysis and policy advice to countries on how evaluation and assessment arrangements can be embedded within a consistent framework to improve the quality, equity and efficiency of school education.

Funding of Education in Europe

Investment in education fell in eight out of 25 Member States assessed as part of a European Commission study on the impact of the crisis on education budgets since 2010.

Education Policy Outlook

‌‌The Education Policy Outlook provides forward-thinking comparative analysis of educational policies and reforms.

For policy makers, practitioners and analysts, it reviews different education policies and practices that have been initiated across OECD member countries. This with the clear objective to share best practices and inspired solutions for collective educational challenges, such as: raising student outcomes, supporting school improvement, and organising education systems so as to deliver education policy more effectively.

The Education Policy Outlook brings together analysis of individual countries’ educational contexts, challenges, policies and comparative insight in the areas of trends, policies and reforms.

It builds upon OECD’s extensive knowledge and expertise, including PISA, EAG, PIAAC, TALIS and policy reviews.
It will deliver:
·         A general report published every 2 years from 2014 onwards.
·         Country specific education policy profiles, published online with four new countries added every six months.

Key Data on Teachers and School Leaders

Key Data on Teachers  and School Leaders contains 62 indicators on teachers and school leaders from  pre-primary to upper secondary education in 32 countries (EU Member States,  Croatia, Iceland, Liechtenstein, Norway, and Turkey). Six topics are covered:  Initial teacher education and support for beginning teachers; recruitment,  employers and contracts; continuing professional development and mobility;  working conditions and pay, as well as levels of autonomy and responsibilities  of teachers and school leaders. The report combines statistical data and  qualitative information derived from primary data supplied by the Eurydice  Network, Eurostat data and evidence derived from the international surveys  TALIS 2008, PISA 2009 and TIMSS 2011.

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